Strona główna > Akcesoria sportowe > Akcesoria do pływania

Akcesoria do pływania

W ofercie sklepów znajduje się mnóstwo przeróżnych akcesoriów do pływania, na które często nawet nie zwracamy uwagi. Warto jednak przyjrzeć się z bliska łapkom, płetwom, ósemkom, wiosełkom, taśmom do wiązania kostek, rurkom czołowym czy zaciskom na nos. Wszystkie one mogą nam nieco urozmaicić pływanie. Pozostaje jednak pytanie, które z nich faktycznie się nam przydadzą? Podpowiedzieć mogą nam instruktorzy pływania, ale na początek warto też zajrzeć do naszego poradnika.

Deska

Deska to sprzęt, z którym każdy z nas dobrze zaznajomił się w trakcie nauki pływania. Dzięki niej, możliwe jest opanowanie prawidłowej techniki oraz ruchu nóg, zwłaszcza jeśli się przyłożymy do pracy. Na początku pracuje się z dużą deską, która zapewnia większą wyporność, a po pewnym czasie przechodzi się do deski mniejszych rozmiarów. Co więcej, oprócz nóg, przy pomocy deski możemy też popracować nad rękami, jeśli pod ręką nie ma ósemki.

Ósemka

Jest to bojka wykonana z neoprenu, która służy do treningu rąk. Występują one w najróżniejszych rozmiarach, co przekłada się bezpośrednio na ich wyporność. Wystarczy umieścić ósemkę między nogami, aby zwiększyć wyporność całego ciała. Umożliwia to przeprowadzenie odpowiedniego treningu rąk.

Taśma / guma do nóg

Akcesoria dla nieco bardziej zaawansowanych wielbicieli pływania. Związanie nimi nóg, pozwala na przeprowadzenie lepszego treningu rąk oraz udoskonalenie zakresu ich pracy. Dzięki taśmie, możemy także przyswoić sobie utrzymywanie odpowiedniej pozycji w wodzie, przy pomocy własnych mięśni głębokich.

rurka czołowa

Łapki lub wiosełka

Łapki i wiosełka zakładane są na dłonie. Dzięki nim, pracujemy nad siłą ramion oraz nad techniką. Kiedy używamy tych akcesoriów, konieczne jest poprawne wkładanie i wyjmowanie dłoni z wody. Na początek warto postawić na łapki w nieco mniejszym rozmiarze i dopiero po jakimś czasie zamienić je na większe.

Płetwy

Płetwy służą przede wszystkim do treningu nad lepszą techniką pracy nóg, do wzmocnienia ich siły oraz utrzymania prawidłowej pozycji ciała w wodzie. Pomagają one także popracować nad umiejętnością szybszego pływania. Istnieje mnóstwo modeli płetw, jednak w treningach najlepiej sprawdzają się te miękkie o średniej długości, które są tworzone z gumy. Dzięki nim, możemy poprawić elastyczność stawu skokowego. Nie należy jednak zbyt często używać płetw, tak jak innych akcesoriów zapewniających obciążenie.

Monopłetwa

Sprzęt skierowany do zaawansowanych pływaków. Są to połączone ze sobą dwie płetwy, które trenują pracę nóg w stylach motylkowym i grzbietowym. Decydując się na używanie monopłetwy wzmacniamy także mięśnie brzucha, pośladków, grzbietu oraz czworogłowe.

Rurka czołowa, czyli fajka

Jest to sprzęt przydatny podczas nauki techniki ruchu. Nie trzeba się bowiem skupiać na oddechu, tylko na ćwiczeniach technicznych.