Strona główna > Sprzęt do ćwiczeń > Sprzęt do domowych ćwiczeń

Siłownie i kluby fitness pełne są profesjonalnego sprzętu do ćwiczeń. Oferta jest bardzo bogata i nie ogranicza się tak jak kiedyś jedynie to hantli, sztang, drabinek i atlasu. Pamiętajmy, że części sprzętu i urządzeń, które są na siłowni możemy też używać w domu.

Taśmy

Treningowe, oporowe, rehabilitacyjne. Może z nimi ćwiczyć każdy i w każdych warunkach. Zajmują niewiele miejsca, nie kosztują dużo i można je wszędzie zabrać ze sobą. Z ich pomocą można wzmacniać każdą część ciała. Są także jednym z podstawowych elementów rehabilitacji, którego używa się po urazach i zabiegach chirurgicznych oraz w treningu zawodowych sportowców. Mogą używać ich nawet dzieci. Taśmy cechują się różną siłą oporu, co pozwala precyzyjnie dobrać je do indywidualnego treningu. Dobrać możemy także ich kolor według indywidualnych preferencji.

Kettle bell – odważnik

To stosunkowa nowość w klubach i salach do ćwiczeń, choć ich historia sięga starożytnej Grecji. Trening z odważnikami (ketlami) wzmacnia przede wszystkim serce i mięśnie grzbietu, ale także jest wykorzystywany w programach związanych z utratą wagi. Ich podstawową zaletą jest uniwersalność - można ich używać niemal wszędzie tam, gdzie mamy trochę przestrzeni wokół siebie (uważać należy, żeby nie ćwiczyć w pobliżu okien i przedmiotów, które łatwo uszkodzić). Podczas godzinnego treningu z ketlami można spalić aż 1500 kalorii. Podobnie jak taśmy, odważniki dostępne są w wielu kolorach i są dość przystępne cenowo.

ćwiczenia w domu

Piłka lekarska

Kojarzona przede wszystkim z ćwiczeniami na lekcjach WF-u. To nie do końca prawda - z piłką lekarską często bowiem ćwiczą sportowcy, pacjenci na rehabilitacji i służby mundurowe. Warto mieć ją w domowej siłowni, podobnie jak taśmy i odważniki. Ćwiczenia z piłką lekarską kształtują i wzmacniają ciało, zyskuje przede wszystkim nasz kręgosłup i jego oplot mięśniowy.

Ergometr (wioślarski)

Doskonały wybór dla osób szukających dobrego treningu kardio. Wykorzystywany jest często w różnego rodzaju wyzwaniach, maratonach fitness czy akcjach charytatywnych. Ergometr angażuje mięśnie nóg, ramiona, barki, mięśnie grzbietu i mięśnie głębokie. Jest łatwy w użytkowaniu, można postawić go w mieszkaniu. Używając go, należy zwrócić uwagę na prawidłową technikę wykonywania ćwiczeń. W innym wypadku, boleśnie odczujemy efekty przeciążenia na swoich plecach.

Pamiętajmy, że to nie miejsce ćwiczeń jest najważniejsze, ale same korzyści z uprawiania sportu. Z pewnością część sprzętów i urządzeń dostępnych na siłowni możecie też używać w domu. Przy odpowiedniej, prawidłowej technice wykonywania ćwiczeń i podobnym jak nasiłowni czasie poświęconym na trening, efekt końcowy będzie ten sam.